Μετάβαση στο περιεχόμενο

‘Ερευνα: Τα βιολογικά τρόφιμα δεν παρέχουν οφέλη στην υγεία

30 Ιουλίου 2009

Βιολογικά προϊόνταTα βιολογικά τρόφιμα δεν είναι περισσότερο υγιεινά από τα συμβατικά, καταλήγει μεγάλη ανεξάρτητη επισκόπηση.

Υπάρχει μικρή διαφορά στη διατροφική αξία και καμία απόδειξη επιπλέον οφέλους για την υγεία από την κατανάλωση βιολογικών τροφίμων, ανακάλυψαν Βρετανοί ερευνητές.

Ερευνητές από τη Σχολή Υγιεινής και Τροπικής Ιατρικής του Λονδίνου εξέτασαν όλες τις ενδείξεις για τη διατροφή και τα οφέλη στην υγεία, των περασμένων 50 ετών. Μεταξύ των 55 από τις 162 έρευνες που περιελήφθησαν στη μετα-ανάλυση υπήρχαν λίγες διαφορές στη διατροφική αξία μεταξύ βιολογικών και συμβατικών τροφίμων αλλά όχι αρκετά μεγάλες ώστε να έχουν σημασία για τη δημόσια υγεία, δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας Dr. Alan Dangour.

Γενικά, η μελέτη, που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘American Journal of Clinical Nutrition’, δεν ανακάλυψε διαφορές στις περισσότερες θρεπτικές ουσίες σε σοδειά είτε βιολογικής καλλιέργειας είτε συμβατικής, στις οποίες περιλαμβάνονταν η βιταμίνη C, το ασβέστιο και ο σίδηρος.

Το ίδιο φάνηκε να ισχύει για έρευνες που εστίασαν στο κρέας, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά. Διαφορές που παρατηρήθηκαν, όπως για παράδειγμα στα επίπεδα φωσφόρου και αζώτου, πιθανόν οφείλονταν σε διαφορές στα λιπάσματα και στην ωρίμανση κατά τη συγκομιδή και δεν είναι πιθανό να προσφέρουν κάποιο όφελος στην υγεία, κατέληξε η μελέτη.

Ο Dr. Dangour, δήλωσε ότι η επισκόπηση υποδεικνύει ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν αποδείξεις που να στηρίζουν τα βιολογικά έναντι των συμβατικών τροφίμων όσον αφορά τη θρεπτική τους ανωτερότητα. Πρόσθεσε ότι χρειάζονται νέες, καλύτερης ποιότητας έρευνες.

Πηγές: ‘American Journal of Clinical Nutrition’.

From → Υγεία

Γράψτε ένα σχόλιο

Υποβολή σχολίου

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Αλλαγή )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.